woensdag 8 oktober 2014

Nagellak verwijderen


Hebben jullie dat ook wel eens, dat je je nagellak aan het verwijderen bent en dat er in de randjes naast je nagels op je huid nog net iets nagellak achter blijft zitten wat niet weg wil? En dan zo'n berg met wattenschijfjes?
 
Nu heb ik 2 manieren die heel anders werken dan dat
 je normaal gewent ben.
  1. nagellak verwijderen met behulp van een spons
  2. nagellak verwijderen met máár 1 watje
 
Manier 1:
 
benodigdheden:
  • spons
  • klein bakje (met deksel)
  • nagellakremover
 
 
 
 
 
De spons doe je in het bakje, zorg ervoor dat de spons iets dikker is dan de lengte van je nagel.
 
Dan doe je de spons in het bakje en giet je er wat nagellakremover overheen. Als je dit hebt gedaan doe je je vinger 1 á 2 minuten in de spons. Na die twee minuten kun je je vinger er uit trekken. Als je dit doet, fixeer met je andere vinger de spons tegen je nagel, zodat je er voor zorgt dat er zo min mogelijk lak achterblijft.
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
zelf vind ik deze manier niet zo heel erg fijn, omdat de nagellak er niet helemaal afgaat en je dan als nog aan het boenen moet met wattenschijfjes, ook vind ik het vervelend dat als  je meerdere malen hetzelfde sponsje gebruikt dat je niet meer kan zien waar al wel nagellak in zit en waar niet. En om het sponsje elke keer weer te vernieuwen vind ik ook zonde.
 
Manier 2:
 
Benodigdheden:
  • een schaar
  • één watje
  • nagellakremover
 
 
 
 Een wattenschijfje bestaat uit verschillende lagen, het is de bedoeling dat je deze lagen van elkaar afhaalt. Mijn wattenschijfje bestond uit 3 lagen: 2 goede stevige lagen en een pluizige laag aan de binnenkant. Eerst knip je met de schaar de twee wattenschijven doormidden, dan knip je stukjes ter grote van je nagels.
 
Wanneer je dit gedaan hebt giet je een beetje nagellakremover in de dop van het potje en doe je hier een stukje van de wattenschijf in, als het wattenschijfje goed vochtig is leg/plak je deze op je nagel. Als het goed is blijft dit goed zitten. Zo do je dit met al je nagels. Na ongeveer 1 minuut kun je het watje er afhalen, dit doe je door het watje goed aan te duwen en dan er langzaam af te trekken. Met het pluizige gedeelte kun je de laatste restjes verwijderen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zelf vind ik deze manier ontzettend fijn, er blijven vrijwel geen restjes achter bij je nagelriemen en wat er nog zit gaat er wel af met het laatste beetje van het wattenschijfje.
 
Conclusie:
 
Manier 2 is voor mij de fijnste manier om mijn nagellak te verwijderen. Het gaat makkelijk, netjes, snel en ik bespaar veel wattenschijfjes.
 
Wat vinden jullie van deze manieren? Hebben jullie ook nog andere ideeën?
 
 
Tot de volgende keer!







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten