donderdag 9 oktober 2014

recept: quiche met radicchio






Houden jullie ook zo van quiche? Ik wel! daar kan ik wel van blijven eten. En omdat een kant en klare quiche uit de supermarkt niet op kan tegen de eigengemaakt quiche, heb ik vandaag een recept van quiche met radicchio voor jullie.

Om veilig te blijven begon ik ooit met de leek & pancetta quiche. Dit is een quiche met prei en pancetta spek, ontzettend lekker!


 
Maar toch wilde ik ook wel eens wat anders proberen en ik heb even wat gegoocheld en toen kwam ik bij deze quiche. Hij lijkt mij erg lekker!  En wat ook nog een leuk feitje is: het is super BUDGETPROOF!
 
 
Het recept voor de quiche is voor 4 personen.
 

Ingrediënten:


  • 1 rolletje kruimeldeeg
  • 2 kroppen radicchio, verwelkte bladeren en harde kern verwijderen en in fijne reepjes snijden
  • 3 rode uien, fijngesnipperd
  • 300 gr zachte verse geitenkaas
  • 5 eieren
  • 200 gr feta, in blokjes gesneden
  • 100 ml room
  • 1 groentebouillonblokje
  • peper
  • 1 koffielepel Provençaalse kruiden
  • vloeibare boter

 

Bereiding

Verwarm de oven voor op 200°C.
Bestrijk een taartvorm of springvorm met vloeibare boter en beleg met kruimeldeeg. Prik met behulp van een vork gaatjes in de bodem.
Stoof in boter de uisnippers een 5-tal minuten. Doe er de in fijne reepjes gesneden radicchio bij. Kruid met een verkruimeld groentebouillonblokje en stoof de radicchio gaar (ongeveer 15 minuten). Giet in een vergiet en laat goed uitlekken.
Kluts de eieren goed los en roer er de verse geitenkaas en room door. Klop alles goed op zodat de geitenkaas zich goed vermengd met de eieren. Kruid met peper en Provençaalse kruiden.
Schep de uitgelekte radicchio door het eiermengsel en vul de taart- of springvorm met het mengsel.
Verdeel de blokjes feta over de quiche met radicchio.
Bak de quiche 35 minuten in de oven.
 
 
Wat vinden jullie van dit recept? Gaan jullie het proberen om te maken?
 
 
Tot de volgende keer!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten